Autoservisi Rīgā: kādos gadījumos tālāk braukt aizliegts?

Ja ar automašīnu notikusi kāda ķibele, ne vienmēr var bezrūpīgi turpināt ceļu. Nopietnāku bojājumu gadījumā, kas var apdraudēt satiksmes drošību, vadītāja pienākums ir pēc iespējas ātrāk šo bojājumu novērst. Noteiktos gadījumos vadītāja pienākums ir īstenot auto evakuācijas pasākumus. Protams, ne vienmēr vadītājs var automašīnu nogādāt tieši autoservisā Rīgā vai arī tas izmaksā pārāk dārgi, līdz ar to nepieciešamības gadījumā jābūt gatavam automašīnas labošanu uzticēt arī citu Latvijas pilsētu meistariem. Tiesa, pēcāk, lai paņemtu savu automašīnu no remontiestādes, jāmēro lielāks ceļa gabals, tas prasa vairāk laika un arī naudas.

Turpinājumā iezīmēsim galvenos gadījumus, kuros vadītājam vajadzētu pa taisno doties uz autoservisu, kā arī noslēgumā apskatīsim, kādi ir labākie autoservisi Rīgā!

Kādos gadījumos aizliegts braukt?

Vispirms atgriezīsimies pie ceļu satiksmes noteikumiem par tehniskajiem bojājumiem, lai atsauktu atmiņā, kādos gadījumos vadītājam braukt ir aizliegts. Šie ir gadījumi, kad autoservisa Rīgā apmeklējums ir neizbēgams – līdz servisam automašīna tādās reizēs visbiežāk var nokļūt tikai vilkšus. Citkārt – jāgaida, kad nomainīsies laikapstākļi , un uz remontiestādi jādodas paša spēkiem.

Kopumā tiek izšķirti 6 gadījumi, kuros braukšanas turpināšana vadītājam ir azliegta. Pirmkārt, aizliegts braukt, ja ir noticis stūres iekārtas bojājums – tādā gadījumā automašīna nav manevrējama. Otrais gadījums – nedarbojas darba bremžu sistēma. Šajā gadījumā vilkšanai jāizmanto cietā sakabe, bet vilcējs var būt uz pusi smagāks auto vai arī evakuators. Treškārt, ja lietus vai snigšanas laikā nedarbojas stikla tīrītājs vadītāja pusē, braukšanu turpināt ir aizliegts. 

Ceturtkārt – ja sakabes ierīcei ir tādas pakāpes bojājumi, kuru rezultātā varētu tikt izraisīts sakabes pārrāvums. Piektkārt – braukt aizliegts, ja tehniskās apskates vai pārbaudes uz ceļa laikā konstatēti bojājumi, kuri apdraud satiksmes drošību. Šajos gadījumos vadītāja pienākums ir doties uz autoservisu Rīgā un šos bojājumus novērst. Un, visbeidzot, braukt aizliegts, ja riepu protektoru dziļums neatbilst normatīvajos aktos noteiktajam – vasarā tie ir 2 mm, piemēram.

Un ko tad, ja nedeg kādas apgaismes ierīces?

Tāpat no autoskolas laikiem noteikti atceramies, ka pie tehniskajiem bojājumiem pieskaitāmi arī apgaismes ierīču bojājumi. Noteiktos bojājumu gadījumos braukšanu turpināt ir stingri aizliegts, bet citos gadījumos – vadītāja pienākums ir doties uz autoservisu Rīgā vai uz tuvāko stāvvietu. 

Gadījumā, ja diennakts tumšajā laikā nedeg abas tuvās gaismas, vadītājs braukšanu turpināt nedrīkst. Savukārt, ja nepietiekamas redzamības apstākļos nedeg abas tuvās gaismas un abi priekšējie miglas lukturi, braukšana ir aizliegta. 

Diennakts gaišajā laikā ir tikai 1 gadījums, kad vadītājam noteiktu apgaismes ierīču bojājumu gadījumā obligāti jādodas uz autoservisu Rīgā – ja nedeg visi bremžu signāli. Bet diennakts tumšajā laikā uz autoservisu Rīgā jādodas, ja nedeg numurzīmes apzīmējums, 1 tuvās gaismas lukturis, visi bremžu signāli vai abi aizmugures gabarīti. Nepietiekamas redzamības apstākļos uz autoservisu Rīgā jādodas, ja nedeg 1 tuvās gaismas lukturis un 1 priekšējās miglas lukturis, visi bremžu signāli, 2 aizmugurējie gabarīti vai numurzīmes apgaismojums.

Tiesa, iegaumēt, kuros gadījumos jādodas uz autoservisu noteiktu apgaismes ierīču bojājumu gadījumā liekas diezgan sarežģīti. To, visdrīzāk, labākajā gadījumā iespējams iekalt tikai vien kā uz eksāmena dienu CSDD. Tāpēc automašīnas priekšējā panelī ir vērts turēt autoskolas pierakstus, kuros ērti atrast vajadzīgo informāciju nepieciešamības gadījumā.

Kādos gadījumos jāsauc auto evakuators?

Uz autoservisu Rīgā vadītājs var nokļūt vai nu pats, vai ar kāda drauga palīdzību, vai arī izsaucot auto evakuatoru. Tiem, kuri ar autotehniskajiem parametriem nedraudzējas, visprātīgāk ir izsaukt auto evakuatoru tā vietā, lai turpinātu cīņu ar sev tik nesaprotamajām vējdzirnavām. Auto evakuācijas pakalpojumus visbiežāk vadītāji izvēlas izmantot ārkārtas gadījumos, bet jo sevišķi – atrodoties ārpus sev pazīstamās vides, piemēram, izbrauciena laikā uz citu pilsētu vai valsti. 

Tradicionālākie gadījumi, kuros saukt auto evakuatoru, kas vēlāk nogādā uz autoservisu Rīgā vai citā tuvumā esošā remontiestādē, ir sekojošie:

  • Beigusies degviela;
  • Automašīnas akumulators ir izlādējies;
  • Ja nav iespējams atvērt automašīnas durvis;
  • Saplīsusi riepa.

Nopietnāks gadījums, kad var būt nepieciešama auto evakuācija ar automašījnas nogādāšanu autoservisā Rīgā, ir pēc nelaimes gadījuma, kad automašīna ir tik nopietni cietusi, kad ar to ceļu turpināt vairs nav iespējams.

Auto evakuācija ietilpst arī KASKO apdrošināšanas polisēs. Jārēķinās, ka šis ir dārgs pakalpojums. Tomēr kritiskās situācijās, kurās nav iespējams problēmu atrisināt saviem spēkiem vai reaģēt pietiekami operatīvi satraukuma vai citu apstākļu dēļ, visprātīgāk ir palīgā aicināt profesionālus auto evakuācijas speciālistus. 

Kādi ir labākie autoservisi Rīgā?

Visbeidzot, gadījumā, ja došanās uz autoservisu Rīgā ir neizbēgama, prātīgi ir vismaz laicīgi iepazīties ar labākajām galvaspilsētas remontiestādēm. Saskaņā ar klientu vērtējumu, Google labāko autoservisu Rīgā sarakstā iekļautas sekojošās remontiestādes: JaCar, Automeistars.lv, Centra darbnīca, Apriore serviss, Veda serviss, Rolis, Auto meka un Oranž Garaž. 

Tiesa, ne vienmēr vistuvāk esošais autoserviss Rīgā būs starp labākajiem. Tomēr pirms automašīnas nogādāšanas kādā no autoservisiem Rīgā vienmēr ir vērts apskatīt klientu atsauksmes. Ja nu kopējā atsauksmju bāze nav pārāk daudzsološa, ir vērts tomēr autoservisa meklējumos mērot dažus papildus kilometrus, lai automašīnu nogādātu drošākā un uzticamākā remontiestādē.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *